[Nlnog] Virbl, de NLWhitelist en telefoontjes

Leo Baltus Leo.Baltus at omroep.nl
Fri Sep 12 09:34:12 UTC 2008

Mark,

Op 12/09/2008 om 11:04:45 +0200, schreef Mark Schouten:

> Notificatie kan ik nog niet aanbieden, wel een BETA-login systeem waar
> ik graag commentaar op krijg. Hier kun je zien welke hosts in je AS
> gelist zijn, en de evidence-headers van de betreffende hosts.
>
> Dus, graag commentaar. Je kunt inloggen op http://virbl.bit.nl/login/

Die evidence-headers zou ik ook graag zien op
	http://virbl.bit.nl/lookup/index.php?ip=w.x.y.z
Zodat een ndr door eindgebruikers naar een admin doorgestuurd kan
worden, en het voor de admin duidelijk is waar dit allemaal om gaat.
Of bestaan daar bezwaren tegen?

> Hier nog meningen over? :)

Optie 2.

Nog iets, ik had het al eerder aan jou gestuurd maar on-list is dit
wellicht transparanter: de dnsrbld export bevat nu een $NS regel. Die
regel verhinderd dat we dit ongewijzigd in onze eigen dnsrbld kunnen
opnemen. De authoratieve NS is dan immers niet meer
rbldnsd[12].dnsbl.bit.nl.

--
Leo Baltus, internetbeheerder                         /\
NPO ICT Internet Services                            /NPO/\