[Nlnog] Virbl, de NLWhitelist en telefoontjes

Jeroen Wunnink jeroen at easyhosting.nl
Wed Sep 10 14:46:25 UTC 2008

Dat het weer actief is, is goed te merken, er komen namelijk een
flinke hoeveelheid klachten binnen op de helpdesk bij ons ook.

Wij zijn inmiddeld begonnen met klanten naar de provider te sturen
die de blacklist gebruikt, onze shared (directadmin) hosting servers
kunnen blijkbaar niet op de whitelist worden gezet omdat ze 'shared'
zijn met als advies van bit 'gebruik maar een smarthost of installeer
een virusscanner'

Wij hebben gisteren getest door de virbl aan te zetten op een server
waar veel mailverkeer overheen gaat en er word VEEL legitieme mail
geblokkeerd bij gebruik van deze blacklist service.

Maar wellicht is het doorverwijzen naar BIT ook wel een goede optie
zolang er geen mogelijkheid bestaat de gewenste 'shared' servers te
laten whitelisten.

At 16:21 10-9-2008, you wrote:
>Hoi,
>
>Op verzoek van m'n collega Mark, die (nog?) geen post rechten heeft op
>deze lijst stuur ik jullie even een mailtje van hem door over Virbl:

Met vriendelijke groet,

Jeroen Wunnink,
EasyHosting B.V. Systeembeheerder
systeembeheer at easyhosting.nl

telefoon:+31 (035) 6285455              Postbus 48
fax: +31 (035) 6838242                  3755 ZG Eemnes

http://www.easyhosting.nl
http://www.easycolocate.nl