[Nlnog] Mogelijke aanstaande delisting Online van de NLWhitelist

Mark Schouten marks at bit.nl
Tue Oct 28 18:26:27 UTC 2008

On Tue, 2008-10-28 at 18:08 +0100, Maarten te Paske wrote:
> Ik had het al via een ander medium gedaan, maar bij deze nogmaals: van
> harte gefeliciteerd!

Thanks.

> Ik neem aan dat men dan nog steeds aan het overleggen is, want tot op
> heden blijft smtp-7.orange.nl in hoog tempo voor vermeldingen zorgen:
>
> http://virbl.bit.nl/lookup/?ip=80.12.242.219

smtp-7.orange.nl huist, hoe onlogisch ook, in Belgie. De beheerders van
die machine zijn op de hoogte van hun listing.

> Ik ben overigens wel benieuwd wat hier aan de hand, want van een MTA
> verwacht je enkel wat bounces. Virusses komen in de regel van enduser
> IP's, en Online filtert uitgaand poort 25/tcp.

Ik kan me de benieuwdheid voorstellen maar ik vind het niet aan mij om
hier uitgebreid uit de doeken te doen wat daar aan de hand is. Ook
gezien het publieke karakter van deze lijst. Mogelijk wil Online zelf
laten weten hoe en wat, maar nogmaals vind ik dat niet aan mij om op
straat te zetten.

--
Mark Schouten, Unix/NOC-engineer
BIT BV      | info at bit.nl | +31 318 648688