[Nlnog] Mogelijke aanstaande delisting Online van de NLWhitelist

Maarten te Paske maarten at tepaske.net
Tue Oct 28 17:08:00 UTC 2008

On Mon, Oct 27, 2008 at 07:33:36PM +0100, Mark Schouten wrote:

> mijn excuses voor de late mail. Maandagmorgen is allang verstreken, maar
> ik vind dat ik wel een aardige smoes heb. ;) (zie
> http://max.prevented.net/).

Ik had het al via een ander medium gedaan, maar bij deze nogmaals: van
harte gefeliciteerd!

> Online heeft het probleem kunnen localiseren en is met verschillende
> partijen in hoog tempo aan het overleggen hoe dit probleem het beste
> op te lossen is. Online heeft laten zien dat het wel degelijk een
> werkend abuse-beleid heeft en dat ze zullen werken aan de communicatie
> om dit aan de buitenwereld beter te laten zien.
>
> De genoemde IP's van Online blijven dus op de NLWhitelist.
>
> Nogmaals excuses voor mijn late reactie en dank voor de goeie acties
> van Online.

Ik neem aan dat men dan nog steeds aan het overleggen is, want tot op
heden blijft smtp-7.orange.nl in hoog tempo voor vermeldingen zorgen:

http://virbl.bit.nl/lookup/?ip=80.12.242.219

Ik ben overigens wel benieuwd wat hier aan de hand, want van een MTA
verwacht je enkel wat bounces. Virusses komen in de regel van enduser
IP's, en Online filtert uitgaand poort 25/tcp.

Maarten