[Nlnog] SIDN nameservercheck

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Wed Oct 18 17:06:53 UTC 2006

On Wed, 18 Oct 2006, Paul Wouters wrote:

> Xtdnet kijkt altijd of het secondary *kan* draaien voor verhuisde domeinen.

En nu ik net een DRS4 verhuizing afgerond heb, kan ik SIDN het volgende
melden:

 	Voor DRS3 had ik na enkele jaren het eindelijk voor elkaar dat in
 	het verhuizingsformulier de primary nameserver van de nieuwe Deelnemer
 	genoemd werd, zodat het technisch MOGELIJK is te voldoen aan de
 	eisen om secondary te draaien op de nieuwe Deelnemer.

 	In DRS4 is dat weer verdwenen.

 	Onderstaande domein zal dus gedurende een dag ofzo "stuk" zijn, omdat
 	wij niet weten waar de nieuwe primary nameserver zich bevindt

Je moet dus nu eerst toestemming geven voor verhuizing. Dan verhuist SIDN
het domein binnen X tijd. Na X tijd kun je dan een whois doen om te zien waar
de nieuwe primary staat.

En uiteraard:

ns.xtdnet.nl# host -t axfr XXXXX.nl ns0.XXXXXXX.net

Host XXXXX.nl not found: 5(REFUSED)

Paul