[Nlnog] SIDN nameservercheck

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Wed Oct 18 15:32:33 UTC 2006

On Wed, 18 Oct 2006, Maurice Sienema wrote:

> Paul, zeg eens eerlijk, draait XTDnet 2 weken secondary voor wegverhuisde
> domeinen?

Xtdnet kijkt altijd of het secondary *kan* draaien voor verhuisde domeinen.
Dit is al jaren niet meer gelukt. Vroeger stuurden we nog wel een email naar
de nieuwe Deelnemer, maar aangezien dat nooit een correctie opleverde zijn
we daar mee gestopt.

> lijkt me een lastige zaak tegenwoordig, want de meeste nameservers
> hebben inderdaad AXFR uitgeschakeld staan.

AXFR kun je per domein en per IP aan en uitzetten.

Paul