[Nlnog] SIDN nameservercheck

Maurice Sienema sienema at io.nl
Wed Oct 18 06:56:57 UTC 2006

> Ik heb wel problemen met het feit dat ze dingen verplichten, en bij
> overtreding ervan zeggen geen sancties te kunnen uitoefenen. Je krijgt
> dan partijen die domeinen illegaal terug verhuizen (de klant had zijn
> rekening aan hun nog niet betaald) of die gewoon de klant helemaal droppen
> en geen dns meer draaien, niet aan ns.nl.net vertellen dat ze niet meer
> secondary moeten draaien, of geen AXFR's naar/van de andere deelnemer
> laten werken zodat klant zijn domein enkele dagen flaky of geheel uit de
> lucht is.

Paul, zeg eens eerlijk, draait XTDnet 2 weken secondary voor wegverhuisde
domeinen? lijkt me een lastige zaak tegenwoordig, want de meeste nameservers
hebben inderdaad AXFR uitgeschakeld staan. Ik geef toe dat het bij ons niet
gebeurd. Wat ik veel kwalijker vind zijn providers die authoritive
nameservers gebruiken als recursive nameserver en een wegverhuisd domein
niet verwijderen van hun nameservers. Ik ben hier een aantal keren tegenaan
gelopen bij het opsporen van email problemen.

Maurice