[Nlnog] SIDN nameservercheck

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Tue Oct 17 21:28:05 UTC 2006

On Tue, 17 Oct 2006, Steven Bakker wrote:

> Dat is de erfenis van Piet Beertema, lijkt me. Die weigerde domeinen te
> registreren als ze niet voldeden aan de (zijn) eisen. Deze gewoonte is
> doorgezet in SIDN en, zoals ook in religies gebeurt, verheven tot een
> ritueel. ;-)

Helaas hebben de juristen dat allemaal stukje bij beetje weten af te
breken :P

Die checks zijn overigens wel beter geworden in recente tijden (net voor
drs4), zodat ook DNS fouten via forms konden worden hersteld zonder
menselijk contact bij SIDN. Dus ik heb eigenlijk weinig problemen met
de checks die ze uitvoeren.

Ik heb wel problemen met het feit dat ze dingen verplichten, en bij
overtreding ervan zeggen geen sancties te kunnen uitoefenen. Je krijgt
dan partijen die domeinen illegaal terug verhuizen (de klant had zijn
rekening aan hun nog niet betaald) of die gewoon de klant helemaal droppen
en geen dns meer draaien, niet aan ns.nl.net vertellen dat ze niet meer
secondary moeten draaien, of geen AXFR's naar/van de andere deelnemer
laten werken zodat klant zijn domein enkele dagen flaky of geheel uit de
lucht is.

Paul