[Nlnog] SIDN nameservercheck

Maarten te Paske maarten at tepaske.net
Wed Oct 18 09:22:27 UTC 2006

On Wed, Oct 18, 2006 at 08:56:57AM +0200, Maurice Sienema wrote:

> Paul, zeg eens eerlijk, draait XTDnet 2 weken secondary voor
> wegverhuisde domeinen? lijkt me een lastige zaak tegenwoordig, want de
> meeste nameservers hebben inderdaad AXFR uitgeschakeld staan. Ik geef
> toe dat het bij ons niet gebeurd.

Maar jullie zijn zelf onderdeel van het probleem, want jullie
nameservers staan voor zover ik kan nagaan zelf ook geen axfr's toe.

> Wat ik veel kwalijker vind zijn providers die authoritive nameservers
> gebruiken als recursive nameserver en een wegverhuisd domein niet
> verwijderen van hun nameservers. Ik ben hier een aantal keren tegenaan
> gelopen bij het opsporen van email problemen.

Als iedere isp zonetransfers toe zou staan is het twee weken secondary
draaien te automatiseren, en dan is ook dit geen probleem meer.

Maarten
--
"Voor onze veiligheid moeten we een beetje van onze privacy inleveren."
  -- Huis-aan-huisfolder "Nederland tegen terrorisme"