[Nlnog] SIDN nameservercheck

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Tue Oct 17 15:08:52 UTC 2006

On 17 okt 2006, at 16:55, Maurice Sienema wrote:

> SIDN is de enige TLD ( die ik ken ) die de zone test voor aanvraag
> of verhuizing.

Kijk voor de grap eens wat voor debiele eisen .za heeft als je het
wil hebben over technisch onkundige bemoeienis met nameserver-
configuratie bij ISP's.

(Niet lang geleden was een van de eisen dat de nameservers
authoritative zijn voor de hele .in-addr.arpa zone voor de /24 waarin
hun eigen IP-adres ligt.)

> Maar de technische kant van de zone is zaak van de ISP en niet
> $TLD_beheerder, oftewel ik vindt dat ze zich bemoeien met zaken die
> hun niet aangaan.

Ontken je dat SIDN een verantwoordelijkheid heeft voor het correct
draaien van de nl. zone?  Nogmaals, een minimale controle of
veranderingen die ze opnemen in de zone technisch wel een beetje
kloppen vind ik wel op z'n plaats.

	-- Niels.