[Nlnog] SIDN nameservercheck

Maurice Sienema sienema at io.nl
Tue Oct 17 14:55:10 UTC 2006

> Om de discussie wat realistischer te maken, met welke RFC heb je een
> probleem en wil je overtreden?

Ik wil helemaal geen RFC's overtreden, skip het verhaal over RFC's...

> Ik vind het op zich niet verkeerd dat SIDN controleert wanneer het  een
> domein uitdeelt of het daadwerkelijk enige kans heeft om op dat  moment te
> gaan werken.  Eigenlijk is SIDN dat de eindgebruikers wel  verplicht,
> ergens.

SIDN is de enige TLD ( die ik ken ) die de zone test voor aanvraag of
verhuizing. Maar de technische kant van de zone is zaak van de ISP en niet
$TLD_beheerder, oftewel ik vindt dat ze zich bemoeien met zaken die hun niet
aangaan. Deze vraag heb ik me ook al eens afgevraagd voor het hele DRS 4.0
debakel.

Maurice