[Nlnog] secure server racks?

Jan Meijer jan.meijer at surfnet.nl
Tue Mar 21 20:15:53 UTC 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Alex Bik wrote:

> Dan ben je op de verkeerde stands geweest denk ik... Ik ben er toch vrij zeker
> van dat Rittal/Lampertz hebben wat je zoekt. Rittal en Lapmertz zijn
> tegenwordig dezelfde toko. Lampertz is een gerenomeerde kluizenboer, Rittal
> een gerenomeerde 19" rekken boer. Het resultaat laat zich raden. Ze hebben
> inderdaad ook brandkasten waar je het over hebt, maar ook kasten waar je niet
> zomeer binnen komt.

Lampertz deed aan brandkluizen, Rittal niet aan serieuze inbraakproof
kasten.  Dat gaven ze zelf trouwens ook toe (!).  Ik had natuurlijk in de
catalogus ff gekeken wie 't spul verkocht en ze allemaal afgesjouwd.

> Tja, het 'hele concept' van APC. Breek me de bek niet open. Dat proberen ze al
> jaren aan de man te brengen. Als die gasten zich nou gewoon op hun UPS-en
> zouden concentreren, dan werd het misschien nog wat met ze.

Wel es getest?  't Zag er niet onaardig uit namelijk.  Iets beters bekend?

> Ik heb ff zitten klikken op rittal.com en lampertz.com, maar ik kan het niet
> echt vinden. Maar ze zijn er, ik heb ze gezien. Misschien moet je ze gewoon ff
> bellen. Rittal wordt in Nederland geimporteerd door Cito in Zevenaar.

Hmm.  Ik heb tamelijk lang bij Rittal staan praten maar de conclusie was
toch dat echt braakbestendig niet door hen geleverd werd.  De Lampertz
kast was niet onaardig.  Mocht ik nix beters kunnen vinden en het
Australische geval niet geimporteerd kunnen worden ;0.

Nu nog zien te achterhalen wat een 'class b' physical security dinges is.

--
Jan

http://www.surfnet.nl/organisatie/jame