[Nlnog] secure server racks?

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Mar 21 20:38:12 UTC 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Jan Meijer wrote:

> Wel es getest?  't Zag er niet onaardig uit namelijk.  Iets beters bekend?

Qua UPS-en? Ja, Powerware. Voornaamste nadeel van APC ups-en is dat ze
afhankelijk zijn van een centrale regelunit. Die kan wel dubbel worden
uitgevoerd maar als hij bij het stukgaan kortsluiting maakt op de bus
ben je 't haasje. Powerware heeft dat nadeel niet. Dat zijn allemaal
autonome machines, die zichzelf synchroniseren op de aanwezige spanning.
Dat doen ze eigenlijk verbazingwekkend eenvoudig: Gewoon door de fase
zodanig te regelen dat er zo weinig mogelijk stroom loopt. Als ze stuk
gaan of overbelast raken springen ze in bypass, waarbij ze de stroom dan
uit een aparte input halen, zodat je die via een apart setje zekeringen
kan voeden, voor het geval de UPS bij het overlijden kortsluiting
gemaakt heeft. De uitgang is ook voorzien van zekeringen, zodat hij niet
het hele kluitje UPS-en onderuit trekt als hij stuk gaat en kortsluiting
maakt op de uitgang.

Als je de andere onderdelen van 'het APC concept' bedoelt: Als je 't mij
vraagt doen ze alsof ze het wiel hebben uitgevonden, wat natuurlijk niet
zo is. Je moet voor de grap maar 's hun whitepapers lezen. APC is en
blijft voor mij een UPS-en boer. Dat had ook iets met de P in hun naam
te maken volgens mij.

> Hmm.  Ik heb tamelijk lang bij Rittal staan praten maar de conclusie was
> toch dat echt braakbestendig niet door hen geleverd werd.  De Lampertz
> kast was niet onaardig.  Mocht ik nix beters kunnen vinden en het
> Australische geval niet geimporteerd kunnen worden ;0.

De jongens op de Rittal stand op de CeBIT waren vooral erg hard bezig
het LCP spul van ze te pushen, toen wij er waren op vrijdag tenminste.
Ik zou gewoon 's ff met Cito bellen. Dan hebben ze ook tijd voor je. Dat
kun je op zo'n beurs doorgaans wel vergeten.

> Nu nog zien te achterhalen wat een 'class b' physical security dinges
> is.

:)

Alex Bik,
BIT BV