[Nlnog] secure server racks?

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Mar 21 20:10:31 UTC 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Jan Meijer wrote:

> Verder ben ik 'n week of 2 gelee naar de CeBit geweest, het bleek dat de
> vraag om een braakbestendige serverkast raar was: men keek of men het in
> Keulen hoorde donderen & water zag branden.  Een brandbestendige kast,
> jawel, dat kon men zich voorstellen.  Maar een braakbestendige?  Nah.

Dan ben je op de verkeerde stands geweest denk ik... Ik ben er toch vrij
zeker van dat Rittal/Lampertz hebben wat je zoekt. Rittal en Lapmertz
zijn tegenwordig dezelfde toko. Lampertz is een gerenomeerde
kluizenboer, Rittal een gerenomeerde 19" rekken boer. Het resultaat laat
zich raden. Ze hebben inderdaad ook brandkasten waar je het over hebt,
maar ook kasten waar je niet zomeer binnen komt.

> Ik zag op de CeBit wel weer dat onder andere APC een aardig geintegreerde
> fysieke beveiligings monitor package heeft met een controlling-appliance
> (ssh-benaderbaar) en diverse sensoren (beweging, tril, temperatuur).  Maar
> wel weer in een kast die je met een tande(n)stoker uit elkaar kunt laten
> vallen.

Tja, het 'hele concept' van APC. Breek me de bek niet open. Dat proberen
ze al jaren aan de man te brengen. Als die gasten zich nou gewoon op hun
UPS-en zouden concentreren, dan werd het misschien nog wat met ze.

> De vraag dus: heeft iemand pointers naar spullenboel die me kan helpen om
> m'n fysieke beveiliging te verbeteren?  Of naar standaards op dit gebied?

Ik heb ff zitten klikken op rittal.com en lampertz.com, maar ik kan het
niet echt vinden. Maar ze zijn er, ik heb ze gezien. Misschien moet je
ze gewoon ff bellen. Rittal wordt in Nederland geimporteerd door Cito in
Zevenaar.

--
Met vriendelijke groet,
Alex Bik,