[Nlnog] spam / geen spam?

Alex Bik alex at bit.nl
Fri Feb 10 08:27:46 UTC 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Arjan van der Oest wrote:

> Sorry, maar spammen is OOK een boodschap en in bepaalde vormen nog een legale
> boodschap ook. Waarom maak je je daar dan wel druk over? Alleen maar omdat er
> algemene consensus over het onacceptabele aspect is?

Alleen maar daarom ja.

> En zeer obvious kinderporno? En dan bedoel ik niet foto's van 13-16
> jarigen (waarvan het visueel erg lastig te beoordelen is of het nou
> legaal of niet is), maar echt gewoon zeer obvious kinderporno, foto's
> van kinderen van 6 enzo. Heb je ook geen boodschap aan die boodschap
> en laat je dat gewoon staan?

Kinderporno zal, als zich dat voordoet, door BIT worden verwijderd. Dat
is volgens mij ook meer dan eens door BIT mensen op deze lijst
geventileerd. Bij kinderporno is het vrij eenvoudig, omdat ook
gephotoshopte kinderporno strafbaar is.

Overigens ben ik niet blij met die situatie en vind ik dat er snel een
NTD systeem moet komen. Daar zijn we al heel lang mee bezig, maar het
hele verhaal is vakkundig door bureau Duthler en het ministerie van
Justitie om zeep geholpen. Het laatste nieuws was dat het National Hight
Tech Crime Center (NHTCC) dat waarschijlijk zou gaan doen, maar die zijn
inmiddels opgedoekt.

--
Met vriendelijke groet,
Alex Bik,