[Nlnog] spam / geen spam?

Arjan van der Oest arjan at vanderoest.net
Fri Feb 10 08:16:48 UTC 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Alex Bik wrote:

> Zoals wij ingrijpen als klanten spammen of virussen verspreiden. Dat versta
> ik niet onder 'de boodschap'. Beetje jammer dat je dat als nakraaien van
> XS4ALL bestempelt, alsof anderen niet onafhankelijk van XS4ALL dezelfde
> mening daarover zouden kunnen hebben.

Ik had het niet over jou persoonlijk maar in general: veel isp's hebben de
laatste 10 jaar de stelling "geen boodschap aan de boodschap" erg
makkelijk overgenomen om zich zo geen zorgen te hoeven maken wat klanten
nou eigenlijk uitvreten op hun infra.

Sorry, maar spammen is OOK een boodschap en in bepaalde vormen nog een
legale boodschap ook. Waarom maak je je daar dan wel druk over? Alleen
maar omdat er algemene consensus over het onacceptabele aspect is? En zeer
obvious kinderporno? En dan bedoel ik niet foto's van 13-16 jarigen
(waarvan het visueel erg lastig te beoordelen is of het nou legaal of niet
is), maar echt gewoon zeer obvious kinderporno, foto's van kinderen van 6
enzo. Heb je ook geen boodschap aan die boodschap en laat je dat gewoon
staan?

arjan