[Nlnog] Waarom gebruiken ISPs nog spamcop :P

Raymond Dijkxhoorn raymond at prolocation.net
Tue Feb 22 12:20:09 UTC 2005

Hi!

> right. Een klant browsed p0rn en zijn machine begint spam te versturen naar
> mail server. Hij authenticate netjes. Nu moet ik midden in de nacht dat
> een uurtje doorhebben en de klant blokkeren.
>
> Jij hebt zeker geen klanten op je mailserver?

Hahahaha.... wij handelen voor ongeveer 200.000 klanten zelf de mail af,
en beheren nog wat clusters die een veelvoud aan mail (gebruikers) hebben.

Je kunt zelf van alles doen met thresholds en detectie van dit soort
explosies. en als je daar midden in de nacht iets voor moet doen (als dat
jouw oplossing is), so be it. Wees niet verbaasd over de uitwerking als
jet er niets aan doet is dan mijn insteek.

> Vertel dat aan Planet :P

Daar lezen vast wel mensen van mee hier :)

Bye,
Raymond.