[Nlnog] Waarom gebruiken ISPs nog spamcop :P

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Tue Feb 22 12:13:18 UTC 2005

On Tue, 22 Feb 2005, Raymond Dijkxhoorn wrote:

> Mischien wordt het tijd dat je beter op je eigen mailserver let? (zwart/wit)

right. Een klant browsed p0rn en zijn machine begint spam te versturen naar mijn
mail server. Hij authenticate netjes. Nu moet ik midden in de nacht dat binnen
een uurtje doorhebben en de klant blokkeren.

Jij hebt zeker geen klanten op je mailserver?

> Blokkeren op RBL is sowieso geen handig idee meer, tagging is wat dat betreft
> een betere oplossing.

Vertel dat aan Planet :P

Paul
--

"At best it is a theory, at worst a fantasy" -- Michael Crichton