[Nlnog] Waarom gebruiken ISPs nog spamcop :P

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Tue Feb 22 12:11:09 UTC 2005

On Tue, Feb 22, 2005 at 01:00:52PM +0100, Paul Wouters wrote:

Hi,

> Ik gebruik zelf ook diverse SBL's maar spamcop hebben we er al een jaar
> geleden uitgegooid vanwege dit soort draconische akties.

Met alle respect, dit is weer een typisch geval van shoot-the-messenger.
Spamcop doet hier wat ze graag doet en ook aangeeft te doen:

http://www.spamcop.net/fom-serve/cache/297.html

 CBL is an aggressive spam-fighting tool. By using this list, you can
 block a lot of spam, but you also may block or filter wanted email.
 Because of this limitation, one should strongly consider using the SCBL
 as part of a scoring system and explicitly whitelist wanted email
 senders (e.g., mailing lists and other IPs from which you want to
 receive email).

Ze zijn heel duidelijk in wat ze doen en ik moet zeggen dat hun
scoringsalgorithme in mijn ogen niet onredelijk is. Je moet dan ook niet
klagen bij de messenger (spamcop) maar bij de gebruiker: Planet.
Kennelijk hebben Planet admins niet door dat ze bezig zijn om een lijst
te gebruiken die *zelf* al aangeeft erg gevoelig te zijn voor
false-positives. Ze filteren klanten ongevraagd op basis van een
third-party list.

MAW: klaag bij Planet, rant niet op Spamcop :)

p.s, kan je je line-width op 72 zetten?

--
Sabri Berisha, SAB666-RIPE              - I route, therefore you are
http://www.cluecentral.net              - http://www.virt-ix.net