[Nlnog] Read-only list en archieven

Jan Hoogenboom jan at openpeering.nl
Wed Sep 1 10:09:50 UTC 2004

Beste,

Om niet tot enige zwijgende meerderheid te behoren wil ik wel melden dat ik
voor een open lijst ben.

Ik denk dat het bij de doelstelling van een Network Operator Group (mailing
list) past om informatie die voor veel operators relevant kan zijn te delen
met belanghebbenden.

Het lijkt me zinvol nu eerst een discussie voeren over een charter en een
eventueel daaruit volgende toelatingsprocedure.

Een discussie over het sluiten van de mailinglist lijkt me niet zinvol wanneer
er nog geen sluitende toelatingsprocedure is.

Overigens denk ik dat in dit geval een dictatoriaal systeem veel effectiever
zou zijn dan een democratisch systeem. Als de dictator het dan onverhoopt niet
goed doet stemt het volk wel met de voeten door een eigen lijst op te zetten
met eigen regels die beter bevallen.

Groeten, Jan.

--
Jan Hoogenboom <jan at openpeering.nl>