[Nlnog] Read-only list en archieven

Erik Bais erik at is.nl
Wed Sep 1 08:51:51 UTC 2004

> Nou ja, in ieder geval hebben we nu een echte discussie op NLNOG.

Tja, het is jammer dat het op deze manier moet, maar het is wel dan wel zaak
dat er daadwerkelijk stappen ondernomen worden ..

Gaarne zou ik van de beheerders een voorstel willen zien op welke manier ze
de huidige voors en tegens dan gaan uitwerken en een in hun ogen correcte
manier gaan hanteren om hier een daadwerkelijke poll van te maken, die ook
daadwerkelijk de mening van de gebruikers van de list vertegenwoordigd.
Mensen welke geen gebruik gaan maken van de door de beheerders hun
voorgestelde optie ( website poll of iets dergelijks zit ik aan te denk ..)
hebben dan ook geen recht van spreken vind ik..
Net als met een landelijke verkiezing, als je niet stemt, moet je ook niet
zeiken dat de regering niet jou standpunt behartigd.

Zwijgen is geen mening, een instelling van geen van de optie's is goed, dus
ik zeg maar niets..  Daar kan je NIETS mee.. Dat is een onverschillige
houding, waarbij het een belediging is van de persoon die zich voor jou inzet
om dit op de rails te zetten.

Een optie : none of the above, because ..... Zou dus deze group van een stem
moeten voorzien..  En geeft ook direct aan dat het niet de beheerders van de
list te doen is om hun zin door de drijven, maar om het beheer van de list zo
onafhankelijk mogelijk te doen.

De replies mogen wat mij betreft anon .. Maar de uitslag, vind ik, die zou
wel publiek moeten.

Gaarne zou ik van de beheerders een voorstel willen zien wanneer we nu eens
EINDELIJK een charter gaan bespreken en opzetten.
Ik heb me hier al eerder voor aangemeld om als onafhankelijke partij ( imho
at least ;-) ) hiervoor in te zetten ...

Met vriendelijke groeten,

Erik Bais

-------- I S - I N T E R N E D - S E R V I C E S - B V --------
domeinregistratie - webhosting - colocating - dedicated servers
www.is.nl         -        info at is.nl       -    T: 0299-476185
Gorslaan 18       -         1441 RG         -         Purmerend