[Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

MarcoH marcoh at marcoh.net
Tue Jan 20 17:39:51 UTC 2004

On Tue, Jan 20, 2004 at 06:30:49PM +0100, Said Ouissal wrote:
> Uh ja. Maar, Radio 538 claimt dus wel dat het Tiscali's schuld is dat de
> gebruikers geen feed krijgen. Dit is dus een leugen, want uiteindelijk kan
> Garnier gewoon die feeds leveren via de transit.

En dan volgt er ongetwijfeld een rekening van Garnier aan 538 en op die
manier 'dwingt' Tiscali 538 te betalen voor de distributie naar Tiscali
klanten, hetgeen ze duidelijk vertikken.

Kortom als 538 claimed dat ze geen zin hebben om te betalen en dat het dus
de schuld van Tiscali is dat hun klanten geen streams meer hebben lijkt me
dat redelijk correct.

> Dat Garnier niet blij is dat de private peering afgesloten heeft daar niks
> mee te maken; bilaterale peering agreements kennende zullen ze allebei de
> vrijheid nemen om peering wanneer dan ook (evt met inachtneming van opzeg
> termijn) af te sluiten.

Hetzelfde geld voor de distributie van content, kortom tiscali helpt de
peering om zeep en Garnier haalt de content weg...en wie is daar het
slachtoffer van ? Idd de onschuldige tiscali consument, volkomen terecht
dat 538 mensen aanraad geen klant te worden cq weg te gaan.

Ik krijg de indruk dat een (italiaanse|duitse) peering god hier zijn hand
overspeelt heeft. Netflow is leuk, maar je kan beter eerst even kijken wat
voor verkeer het precies is.

Maar krijg ik nu trouwens de indruk dat je je Tiscali aandelen van de
ondergang probeert te redden, of zit ik ernaast :)

Grtx,

MarcoH