[Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

Said Ouissal said at ouissal.net
Tue Jan 20 17:52:37 UTC 2004

On Tue, 20 Jan 2004, MarcoH wrote:

> Kortom als 538 claimed dat ze geen zin hebben om te betalen en dat het dus
> de schuld van Tiscali is dat hun klanten geen streams meer hebben lijkt me
> dat redelijk correct.

Tsja, als je business case gebaseerd is op peering ipv transit en je case
dondert in elkaar als een grote peer weggaat, dan is het in mijn mening
erg makkelijk om de grote peer de schuld te geven. Peering is geen eis,
hoe graag iedereen dat ook wil :)

> Hetzelfde geld voor de distributie van content, kortom tiscali helpt de
> peering om zeep en Garnier haalt de content weg...en wie is daar het
> slachtoffer van ? Idd de onschuldige tiscali consument, volkomen terecht
> dat 538 mensen aanraad geen klant te worden cq weg te gaan.

Ja, of Tiscali raadt haar gebruikers aan naar ID&T te gaan luisteren :-)

> Maar krijg ik nu trouwens de indruk dat je je Tiscali aandelen van de
> ondergang probeert te redden, of zit ik ernaast :)

Tsja, ik hoopte nog een fatsoenlijk Nina-pensioen te hebben :)

Mijn mening komt meer voort uit omdat ik ervaring heb met gedepeered
worden en iemand moeten depeeren. De discussie tussen content versus
eyeballs (of in dit geval, oren) laait namelijk altijd op bij dit soort
gedoe. Beide kanten hebben gelijk in hun argumentatie.

Alleen moddergooien vind ik zo goedkoop.

Tx,
Said.