[Nlnog] Gekte heeft voortaan een naam: Tiscali

Said Ouissal said at ouissal.net
Tue Jan 20 17:30:49 UTC 2004

On Tue, 20 Jan 2004, Homme R. Bitter wrote:

> Garnier heeft geen leveringsplicht aan Tiscali of haar gebruikers,
> dus daar vallen geen claims te doen door Tiscali.
> Zolang 538 maar niet zegt dat er helemaal niet geleverd mag worden,
> maar aangeeft dat er een prijs aan hangt die ze niet willen betalen
> kan Tiscali naar haar staartje fluiten. Misschien dat er nog wel een
> bodemprocedure of een kort geding komt, maar gezien de "macht" van
> 538 lijkt me dat zelfmoord voor de PR van Tiscali. Wat mij het meest
> logische lijkt, is dat er zonder ruchtbaarheid aan te geven door
> [...]

Uh ja. Maar, Radio 538 claimt dus wel dat het Tiscali's schuld is dat de
gebruikers geen feed krijgen. Dit is dus een leugen, want uiteindelijk kan
Garnier gewoon die feeds leveren via de transit.

Dat Garnier niet blij is dat de private peering afgesloten heeft daar niks
mee te maken; bilaterale peering agreements kennende zullen ze allebei de
vrijheid nemen om peering wanneer dan ook (evt met inachtneming van opzeg
termijn) af te sluiten.

Ander voorbeeld, jij koopt bruinbrood bij de bakker. Bakker koopt dit weer
in bij broodfabriek. Broodfabriek verhoogt prijs van bruinbrood. Bakker
kan prijs niet aan jou doorberekenen, dus claimt dat broodfabriek niet wil
leveren. Jij zet in de krant dat broodfabriek niet levert. Broodfabriek
eist rectificatie en schadevergoeding door klandizie verlies. Jij witbrood
eten :-)

Tx,
Said.