[Nlnog] BGP

ruud de rooij ruud at ruud.org
Mon Sep 22 21:40:15 UTC 2003

On Mon, 2003-09-22 at 17:13, ProServe - Peter Batenburg wrote:
> [...]

zoals jeroen ook al zei, standaard zebra inderdaad, zie ook bijvoorbeeld
http://marc.theaimsgroup.com/?l=zebra&m=106275688728595

voor C-dozen moet je dat blijkbaar instellen met "bgp enforce-first-as":
http://www.cisco.com/en/US/products/sw/iosswrel/ps1829/products_feature_guide09186a008015ce53.html

> Hmm, ik denk toch niet dat dat waar is. Heel simpel gezien kan je dat ook
> gewoon met een Juniper doen (en $router_vendor waarschijnlijk ook). Sloop
> de next-hop self uit je export statements en klaar is kees.

volgens mij wordt nog steeds dan z'n eigen AS toegevoegd als eerste
element van het ge-exporteerde as-pad.  next-hop self past volgens mij
alleen het IP van de route aan (maar ik ben geen juniper expert).

	- ruud
--
ruud de rooij | bgphints - internet routing news, hints and tips
ruud at ruud.org | http://bgphints.ruud.org/