[Nlnog] BGP

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Mon Sep 22 21:13:47 UTC 2003

On Mon, 22 Sep 2003, Alex Bik wrote:

> De reden dat ik het vroeg, is dat DE-CIX een routeserver heeft, waar je
> blijkbaar tegen kunt zeggen dat hij z'n eigen AS 'hidden' moet maken.
>
> Waarschijnlijk hebben de mannen dus een gehackte versie van Zebra
> draaien. De MAC adressen wijzen op kaartjes van "PFU Limited" en
> "Supermicro". PC's dus.
> Als ik een bgpd was zou ik de prefixen die niet met het peer-as beginnen
> droppen en heel hard mekkeren in m'n log :)

Hmm, ik denk toch niet dat dat waar is. Heel simpel gezien kan je dat ook
gewoon met een Juniper doen (en $router_vendor waarschijnlijk ook). Sloop
de next-hop self uit je export statements en klaar is kees. Dat zal
trouwens niet het geval zijn met routes die je zelf originate. En als
extra zal de peer (kant B) een directe verbinding (indirecte route lijkt
me niet handig) moeten hebben met hetzelfde LAN als waar jij je routes vandaan
haalt (wat dus zo is bij dat DECIX verhaal).

--
 /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->