[Nlnog] BGP

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Mon Sep 22 22:20:15 UTC 2003

On maandag, sep 22, 2003, at 23:40 Europe/Amsterdam, ruud de rooij
wrote:

> [...]

Da's een standaard feature van route servers, was al zo met de aloude
IRRd van Merit indertijd

> zoals jeroen ook al zei, standaard zebra inderdaad, zie ook
> bijvoorbeeld
> http://marc.theaimsgroup.com/?l=zebra&m=106275688728595

Correct

> voor C-dozen moet je dat blijkbaar instellen met "bgp
> enforce-first-as":
> http://www.cisco.com/en/US/products/sw/iosswrel/ps1829/
> products_feature_guide09186a008015ce53.html

Klopt ook.  De enige checks die IOS zo ongeveer doet is of het ASN wel
16 bits is en of niet z'n eigen ASN in het path staat.

> volgens mij wordt nog steeds dan z'n eigen AS toegevoegd als eerste
> element van het ge-exporteerde as-pad.  next-hop self past volgens mij
> alleen het IP van de route aan (maar ik ben geen juniper expert).

Correct (over next-hop-self :).  Behalve misschien `local-as' weet ik
van geen knob in JunOS om het invoegen van het eigen ASN in
announcements te onderdrukken, en voor een route server is local-as
niet bepaald van toepassing.

	-- Niels.