[Nlnog] BGP

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Sep 22 21:03:20 UTC 2003

On Mon, 22 Sep 2003, ruud de rooij wrote:

> het antwoord is dus A (de zendende kant).  of heb ik vals gespeeld door
> in de rfc te kijken?

Nee hoor :)

> vraag me af wat een gemiddelde bgp implementatie doet waarbij een
> as_path binnenkomt dat niet begint met het AS van de peer.

Precies.

De reden dat ik het vroeg, is dat DE-CIX een routeserver heeft, waar je
blijkbaar tegen kunt zeggen dat hij z'n eigen AS 'hidden' moet maken.

Het ding doet ongeveer hetzelfde als openpeering, routes die hij leert
aan z'n peers announcen zonder next-hop self, zodat je niet perse met
alle aanwezigen een sessie op hoeft te zetten.

Op zich is het aardig bedacht om het ASN van het ding hidden te kunnen
maken, maar dus wel RFC ignorant. Het zou me ook niet verbazen als niet
alle routers dat 'slikken', zoals je zelf ook al aangeeft.
Waarschijnlijk hebben de mannen dus een gehackte versie van Zebra
draaien. De MAC adressen wijzen op kaartjes van "PFU Limited" en
"Supermicro". PC's dus.

Als ik een bgpd was zou ik de prefixen die niet met het peer-as beginnen
droppen en heel hard mekkeren in m'n log :)

--
Met vriendelijke groet,
Alex Bik,