[Nlnog] http://www.webwereld.nl/nieuws/16281.phtml

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Fri Sep 19 10:48:29 UTC 2003

> Hi,
>
> Volgens dit bericht op webwereld zouden er problemen zijn met Planet en
> Het Net ADSL abo's met het bereiken van de KVK-site.
> Nu moet ik allereerst nog de juiste persoon binnen KVK vinden die enig
> clue heeft en weet wat het probleem nu precies is, maar ik wilde hier op
> NLNOG even peilen of er meer KPN ADSL ISP's zijn die van klanten
> problemen doorkrijgen mbt. de KvK site. En wellicht is er al ergens een
> oplossing bekend.
> Mijn vermoeden gaat uit dat er iets in het SSL-stuk van KvK b0rken is,
> [...]

Geen probleem te zien bij gebruik via Xs4all, in elk geval.
(niet met het bereiken van www.kvk.nl of  www.maastricht.kvk.nl )

Ik weet niet of je recentelijk nog gekeken hebt op webwereld, maar
dat artikel is een paar keer ge-update.

paar quotes :

"Daardoor komen ondernemers met een Planet- of HetNet-account (en mogelijk
ook andere), die via www.maastricht.kvk.nl bijvoorbeeld een uittreksel
willen downloaden of het Handelsregister raadplegen, voor een 'gesloten
deur' te staan", aldus de VVK in een reactie donderdag.

Mensen met een isdn-verbinding en een analoge telefoonlijn zouden geen
problemen ondervinden.

Volgens de VVK wordt het probleem veroorzaakt door 'inconsistenties in
nameservers van Het Net en Planet Internet'. Hierdoor kan de toegangsweg
(ip-adressen) naar bepaalde pagina's van de VVK niet gevonden worden. De
vereniging zegt druk bezig te zijn 'de providers tot een oplossing te
bewegen'.

(VVK : vereniging van KVK's).

Het zou me niet geweldig verbazen als de KVK(s) wat hadden zitten
schuiven met DNS entries (TTL fun), en Planet/Het Net alleen in beeld
kwamen omdat hun eerste (of meest dringende ) klagers daar vandaan kwamen.
(Hm.... KVK SOA serial is 2003090301 . Ziet er niet verdacht uit wat
dit probleem betreft )

Maar goed, misschien is er iets specifiek raars.
Dat Dial klanten geen probleem zouden hebben spreekt weer tegen het
DNS verhaal, of hebben jullie daar andere resolvers voor ?

Boudewijn