[Nlnog] http://www.webwereld.nl/nieuws/16281.phtml

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Fri Sep 19 10:04:48 UTC 2003

On Fri, 19 Sep 2003, Erik Bais wrote:

> /hmm met kvk nog geen problemen gezien..
> Heb je een specifieke URL die verkeerd gaat ?
>
> Wel issue's met www.rabobank.nl en www.dnb.nl bij ons vandaan..
>
> Dat lijkt een UUnet/KPN netwerk issue ..

De Rabobank heb ik drie keer verteld dat hun netwerk stuk is omdat
ze geen TCP_ECN supporten. Ik weet niet of ze het nu eindelijk
gefixed hebben, maar het zou me niet verbazen als bovenstaande
sites dezelfde problemen hebben.

Probleem sites onder linux kun je testen met:

echo "0" > /proc/sys/net/ipvr4t/tcp_ecn

Ook mensen die geen pop-ups toestaan hebben problemen met de rabobank,
omdat hun telebankieren dat nodig heeft.

Paul, niet zo'n happy rabobank klant :)