[Nlnog] http://www.webwereld.nl/nieuws/16281.phtml

Nils Kolstein N.Kolstein at Planettechnologies.nl
Fri Sep 19 11:02:43 UTC 2003

> Geen probleem te zien bij gebruik via Xs4all, in elk geval.
> (niet met het bereiken van www.kvk.nl of  www.maastricht.kvk.nl )

Het bereiken zelf ios ook geen probleem. Ik moet dus nog even uitzoeken
waar precies de crux van het probleem zit.

> Ik weet niet of je recentelijk nog gekeken hebt op webwereld,
> maar dat artikel is een paar keer ge-update.
>
> paar quotes :
>
> "Daardoor komen ondernemers met een Planet- of HetNet-account
> (en mogelijk ook andere), die via www.maastricht.kvk.nl
> bijvoorbeeld een uittreksel willen downloaden of het
> Handelsregister raadplegen, voor een 'gesloten deur' te
> staan", aldus de VVK in een reactie donderdag.

Dit gaat dan vermoedelijk via SSL en dan zit je toch automatisch weer te
denken aan Rabo/ABN-trelebankier issues die we eerder hebben gezien
waarim MTU-size weer een probleem was..

> Mensen met een isdn-verbinding en een analoge telefoonlijn
> zouden geen problemen ondervinden.

Wat bovenstaande bewering weer onderuit haalt. ;-))

> Volgens de VVK wordt het probleem veroorzaakt door
> 'inconsistenties in nameservers van Het Net en Planet
> Internet'. Hierdoor kan de toegangsweg
> (ip-adressen) naar bepaalde pagina's van de VVK niet gevonden
> worden. De vereniging zegt druk bezig te zijn 'de providers
> tot een oplossing te bewegen'.

Tja, dat klopt dus niet. De domeinen worden correct geresolved en
gerouteerd via onze peering met Ision / Energis. Ik zat nog te denken
aan het feit dat onze AMS-IX-peering ergens stuk zou zijn (dat een peer
een 193.148.15.0/24 nexthop announcete aan ons. Daar hadden we wel
problemen mee met sommige peers wat een clear bgp trouwens ook meteen
oplostte.. ;-) ), maar dat is dus niet het geval..

> Het zou me niet geweldig verbazen als de KVK(s) wat hadden
> zitten schuiven met DNS entries (TTL fun), en Planet/Het Net
> alleen in beeld kwamen omdat hun eerste (of meest dringende )
> klagers daar vandaan kwamen. (Hm.... KVK SOA serial is
> 2003090301 . Ziet er niet verdacht uit wat dit probleem betreft )

Nee, niet echt.

> Maar goed, misschien is er iets specifiek raars.
> Dat Dial klanten geen probleem zouden hebben spreekt weer
> tegen het DNS verhaal, of hebben jullie daar andere resolvers voor ?

Nope.. We gebruiken dezelfde ns'en..

Nils