[Nlnog] Hardware voor servers

Erik Bos erik at xs4all.net
Sat Dec 28 18:05:50 UTC 2002

On Sat, Dec 28, 2002 at 06:31:25PM +0100, Dave Aaldering wrote:
> On Tue, Dec 24, 2002 at 03:06:01PM +0100, Niels Raijer wrote:

[....]

> Voor iets goedkopere machines zijn we toen eens aan de haal gegaan met
> supermicro.
>
> Bij gistron.com bestellen we tegenwoordig zo af en toe een 1u
> supermicro. Deze staan niet op de site, maar je kunt dennis at gistron.com
> mailen voor een offerte. Levert in de regel binnen een week.
>
> + Op zich goede machines
> + Goede prijs
> + Goede railkit

afhankelijk van het model:
	+ sca support
	+ adaptec raid 0,1,5,etc
	+ gigabit ethernet
	+ out-of-band management (impi, alleen bij dozen met i7500 chipset)
	(net nieuw, geen idee hoe goed dit werkt..)

+ betaalbaar

> - Netwerk interfaces zijn verkeerd om genummerd

Dat heb je bij veel hardware, kwestie van hoe het os de pci bus scant.

> - Als je een lange verlengkabel hebt voor toetsenbord en of muis dan
>   snapte ie dat niet.

Geen idee, wij gebruiken de toetsenbord aansluiting niet.

> Bij xs4all doen ze geloof ik heel erg veel supermicro dus die kun je ook
> nog eens vragen naar hun ervaringen, en eventueel andere leveranciers.

Klopt, we gebruiken de laatste 2 jaar alleen maar supermicro, werkt gewoon
goed. (geen idee trouwens waar we ze kopen ;-)