[Nlnog] Hardware voor servers

Dave Aaldering dave at isp-services.nl
Sat Dec 28 17:31:25 UTC 2002

On Tue, Dec 24, 2002 at 03:06:01PM +0100, Niels Raijer wrote:

Hi all,

> Maar heeft iemand hier goede of slechte ervaringen met bepaalde
> leveranciers van 1U serverhardware, liefst in Nederland maar in ieder
> geval in Europa?

> Wie weet hier in den lande een leuke leverancier van aardige hardware?

Uit het oosten komen de volgende ervaringen :)

We zijn ooit eens gaan zoeken naar betaalbare 1u hardware, IDE, toen
zijn we in eerste instantie uitgekomen bij de

Intel ISP1100

Allereerst zijn dat fijne machines, snappen ze de console truc maar er
zit weer geen vga in standaard.

+ Goede Railkit
+ Past ruim in 80 cm kast
- Niet meer leverbaar
- Nieuwe modellen erg prijzig

Toen zijn we op nieuw gaan zoeken en zijn we overgestapt op IBM servers

+ Super heersende dozen
+ VGA on board
+ 2 full size pci slots
+ word overcompleet geleverd, inclusief tiewraps schroeven, kooimoeren
en een hoeveelheid klitteband.
- past net in 80 cm kast, maar dan moet je de rails laten inkorten bij
  een smidse ;) en dan zitten de kabels aan de achterkant tegen de deur
aan te drukken. Dus wij doen tegenwoordig aan 90 CM kasten

Voor iets goedkopere machines zijn we toen eens aan de haal gegaan met
supermicro.

Bij gistron.com bestellen we tegenwoordig zo af en toe een 1u
supermicro. Deze staan niet op de site, maar je kunt dennis at gistron.com
mailen voor een offerte. Levert in de regel binnen een week.

+ Op zich goede machines
+ Goede prijs
+ Goede railkit
- Netwerk interfaces zijn verkeerd om genummerd
- Als je een lange verlengkabel hebt voor toetsenbord en of muis dan
  snapte ie dat niet.

Bij xs4all doen ze geloof ik heel erg veel supermicro dus die kun je ook
nog eens vragen naar hun ervaringen, en eventueel andere leveranciers.

Hope this helps :)

Groeten,

Dave Aaldering
ISP-Services