[NLNOG] Attuor: Scalable monitoring

Mark Schouten mark at tuxis.nl
Tue Jan 21 09:38:26 CET 2020

Hi,

Zoals sommigen van jullie misschien wel eens meegekregen hebben hebben wij een jaar of twee geleden Sensu geimplementeerd voor monitoring. Een heel cool product, maar helaas is het een tikkie om zeep geholpen om 'Enterprise' te worden. Hierdoor heb ik mijn plan van twee jaar geleden weer uit de doos getrokken, namelijk het zelf schrijven van een monitoring tool.

Ik denk te hebben opgemerkt in de afgelopen jaren dat er wel meer mensen moeite hebben met kiezen wat er nou lekker werkt en handig te implementeren is. Daarnaast kunnen wij zelf best wel wat, maar weet ik dat er mensen zijn die veel betere code schrijven dan wij. Ik heb daarom een PoC van Attuor geschreven en d'r een Open Source-stempel op gezet (GPLv3) en gooi het bij deze in de NLnog-groep (en Blog [1] en LinkedIn en Twitter).

Ik ga er verder mee aan de slag en ik zou het tof vinden om hulp/feedback te krijgen over hoe verder en beter. Je vind de code primair op [1] maar het wordt ook gesynced naar [2].

[1]: https://www.tuxis.nl/blog/attuor-scalable-monitoring-20200121/

[2]: https://gitlab.tuxis.nl/oss_public/attuor
[3]: https://github.com/tuxis-ie/Attuor
--