[NLNOG] Abuse overzicht 2019

Jurrian van Iersel jurrian at vaniersel.net
Mon Jan 13 09:33:21 CET 2020

Jeroen Wunnink schreef op 2020-01-13 09:17:
> Is het daadwerkelijke overzicht met de genoemde partijen ook nog
> inzichtelijk voor de *NOG'ers? Of blijft alles anoniem.
> 't artikel is leuk, maar niet heel erg veelzeggend op deze manier.

Ik wil voorkomen dat iemand gaat klagen dat ik zijn/haar bedrijf zwart
maak; ik maak liever vrienden dan vijanden binnen de community. Ik heb
afgelopen jaar ook al een paar keer een flinke DDoS mogen ontvangen,
waarvan ik vermoedt dat iemand het niet zo tof vond dat zijn botnet
offline gehaald werd.

De complete lijst publiceren lijkt me dan niet verstandig, maar als
iemand me direct mailt met z'n AS-nummer en de specifieke vraag (positie
in de ranglijst, telling van abuse-incidenten per type abuse, etc.) wil
ik dit uiteraard wel opzoeken.

Groet,
Jurrian