[Nlnog] IPv6 router software

Arjan van der Oest arjan at vanderoest.net
Wed Jan 21 15:41:59 UTC 2009

On Wed, Jan 21, 2009 at 4:33 PM, Raymond Dijkxhoorn <raymond at prolocation.net
> wrote:

> Denk je dat? Of weet je dat? We hebben er namelijk met het TAC over gebeld,
> en aan den lijve ondervonden bij een klant recentelijk. En stond niet, en
> kwam ook niet op de roadmap...

Ik meende dat net af te leiden uit de FN op CCO, maar ik kan scheel
kijken...

> Ach, op zich draaien we redelijk wat BGP met Extremes nu, op doosjes die
> Erik ooit ergens wilde neerzetten maar nu elders staan ;)

Volgens mij staan mijn vette vingers er nog op ja, been there, done that.
Gaat beetje offtopic worden, maar twee jaar geleden was de BGP implementatie
serieus brak. De exacte ins en outs zou ik zo niet meer kunnen oplepelen,
maar de fouten waren reproduceerbaar, mijn bevindingen van destijds zijn
bevestigd door externe consultants en Extreme zelf. Destijds kon het niet
snel gefikst worden, volgens mij omdat men de XOS implementatie baseerde op
een codebase van een externe partij waar men afhankelijk van was. Het was
gewoon krek, en heel erg ook.

Maar goed, ben blij dat de BGP4 implementatie nu wel goed is, dat mag ook
wel na dik 3 jaar :)

Arjan