[Nlnog] help help CEE 32A -> 2 * 16A conversie nodig

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed Feb 18 16:54:23 UTC 2009

> Hallo NLNog experts,
>
> Gelukkig heb ik meer verstand van PowerDNS...
>
> Ik ben er groots ingestonken en heb voor een belangrijk project een 19"
> rack
> geleverd gekregen met 2 16A CEE stekkers.
>
> En waar het rack moet staan heeft.. 1 32A CEE stekker (1 fase, 3 polen,
> gewoon 220V).
>
> Helaas moet alles aanstaande maandag zoemend opgeleverd worden. Mijn twee
> 16A CEE stekkers zijn individueel al gezekerd op 16A. En ik ga vreselijk
> nat
> als ik het niet red.

Hm, ook niet helemaal mijn expertise, maar het _klinkt_ simpel.
1 fase max 32 in, en 1 fase max 2x16 uit.
Dat zou volgens mij "gewoon aan elkaar te knopen" moeten zijn, met het wat
betere formaat lasdozen/lasdoppen enzo.

Zolang je aan de 2x16A kant maar je verbruik kunt verdelen zodat het per
stekker onder de 16A blijft.

Ik zou hiervoor (naast de hardware/isp shops) ook/eerder shoppen bij
elektrotechnisch installateurs of (professionele) bouwmarkten hiervoor.

Zo'n bouwpaddestoel is volgens mij gewoonlijk 3 fasen in, aantal 1 fase
groepen uit, maar het is wel de hoek waar ik een oplossing van de plank
verwacht voor dit soort problemen.

[..]

> Heeft iemand tips? Of mogelijk zo'n apparaat over, of over te nemen?

Je zou ook nog kunnen posten op nl.doe-het-zelf en/of nl.hobby.elektronica
, daar zitten een aantal mensen met ervaring op dit type vraag.
(vzviw niet specifiek computerrack voedingen, maar wel
stroom/krachtstroom/2 groepen 1 fase/en leveranciers etc).

Vast overbodig om te zeggen, maar die twee 16A stekkers gaan geen
redundante feeds worden als je ze aan 1x32A hangt...

Boudewijn