[Nlnog] Mpls op evpn?

Rejo Zenger nlnog at subs.krikkit.nl
Thu Mar 13 12:49:33 UTC 2008

++ 11/03/08 17:40 +0100 - Rejo Zenger:

>Ik geloof niet dat je je erg veel zorgen moet maken om je NDA.
>
>  <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-August/author.html>
>  <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-September/author.html>
>
>Ik wil er vanaf wezen, maar volgens mij ontbreken daar al wat postings
>van een niet nader te noemen individu.

Blijkbaar was het niet iedereen, waaronder Arjan, duidelijk wat ik
bedoelde. In augustus 2004 werd er namelijk ook al door een aantal
mensen iets geroepen over het publiek zijn van de archieven van deze
mailinglist.

Voor zover ik weet deed Arjan op 27 augustus een posting daarover, met
als subject "Read-only list en archieven". Daar onstond een hele thread
over die netjes terug te vinden is in de archieven. Opmerkelijk is
echter dat de postings van Arjan ontbrekend. [1]

Overigens is de posting van Arjan nog wel in de archieven nalezen, Teun
was immers zo vriendelijk om deze posting praktisch geheel te citeren,
zie [2].

Vrij precies een maand later gaf Arjan aan genoeg te hebben van "lange
tenen, betwetertjes en mensen die er alleen maar op uit zijn om elkaar
op de vingers te tikken." Gek genoeg zijn ook in die maand de postings
van Arjan niet meer in het archief te vinden [3].

Niet erg hoor, want Maurice, in een uiterst genuanceerde reactie, volgde
Teun's goede voorbeeld en citeerde Arjan's posting netjes in zijn
geheel, zie [4].

Ergo, juist degene wiens postings in de archieven lijken te ontbreken
vraagt nu de BOFH om het sluiten van de archieven "omwille van de
NDA'tjes". Ik denk dan weer, dat is blijkbaar helemaal niet nodig.

[1] <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-August/author.html>
[2] <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-August/001320.html>
[3] <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-September/author.html>
[4] <http://melix.ams-ix.net/pipermail/nlnog/2004-September/001422.html>