[Nlnog] Datacenters Google Map

Jan Hoogenboom jan at openpeering.nl
Mon Mar 10 00:08:30 UTC 2008

Hoi,

Ik heb een Google Map met daarop 'alle' datacenters in Nederland.

Daarop tel ik even alleen als datacenters mee de ruimtes met minimaal
100 vierkante meter (om niet alle bezemkasten te hoeven opnemen) en
waarin ieder geval meerdere landelijke fiber leveranciers binnen liggen
(om alles met alleen een kabel of een DSL aansluiting uit te sluiten).
Verder registreer ik alleen de operator van het datacenter, niet losse
providers die in een gebouw ruimte huren.

In de map wil ik ook graag laten zien welke datacenters 'Carrier
Private' of 'Carrier Neutral' zijn,  waarbij ik een datacenter nu als
Neutral beschouw als er meerdere feitelijke BGP4 Global Transit
leveranciers binnen liggen. Ik geef dit onderscheidt nu aan met
kleurtjes (rood of geel). Verder geef ik nog aan of AMS-IX of NL-ix op
een site binnen is (groen).

Dit is een eerste draft, dus er zitten vast nog veel fouten in en
ontbrekende sites. Graag opbouwend commentaar! Mensen die willen
meehelpen hem te onderhouden zijn ook welkom!

Dit is hem:

http://maps.google.com/maps/ms?hl=en&ptab=2&ie=UTF8&msa=0&msid=106260277954563515198.00044694b2481392e9f9e&z=8

Hij is ook te vinden op de NL-ix site op de Datacenters page:

http://www.nl-ix.net/datacenters.html

Groeten, Jan.

--
Jan Hoogenboom <jan at openpeering.nl>