[Nlnog] 'banned' username lijst

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Thu Apr 3 15:45:33 UTC 2008

On Thu, 3 Apr 2008, Arjan van der Oest wrote:

> De dienst zal onder een dienst-realm/domein in de markt worden gezet,
> welke dus niet gelijk staat aan de bedrijfsnaam. Maar ik wil voorkomen
> dat mensen zich gaan voordoen als bv info, sales, helpdesk etc.
> Sowieso zal helpdesk al afgevangen worden uiteraard.

Email adressen die verward kunnen worden met "system messages" van de
dienst moet je afvangen (root,sales,help,newsletter,admin,etc)

> Omdat het slechte reclame is als iemand ergens kut at dienst.nl in de
> openbaarheid brengt, het associeert je dienstnaam met iets wat je
> misschien niet wilt. Stel je voor dat iemand hitler at dienst.nl gaat
> gebruiken en dat op zn auto gaat plakken: lekkere reclame.

Dat zit alleen in je hoofd. wilders at xs4all.nl zie ik niet als extreem
rechts misbruik door XS4ALL. Ik zie het slechts als een domme klant.

Hier zou ik meer aan "carrier neutral" gaan denken. Omdat je niet, zoals
bij bovenstaande lijst misrepresentatie adressen, een goede lijst kunt
maken, kun je beter helemaal geen lijst maken. Dan kun je tegen iedereen
zeggendat je geen meing hebt over god, wilders, kut of wat dan ook.

Het jaarverslag dat ik als paul at xs4all.nl kreeg (bedoelt voor Paul Jongsma)
was ook erg boeiend :)

> De dienstrealm zal een realm zijn voor de hele dienst. Er is geen
> sprake van subdomeinen zoals bv bij Demon het geval is. Een catchall
> (voor zover mail onderdeel van de dienst gaat uitmaken) is dus niet
> relevant.

Een catch-all aanbieden is als een vuilnisman die vuilnis brengt in plaats
van ophaalt.

Paul
--
Broerdijk 27			Postbus 170		Tel: 31-24-360 39 19
6523 GM Nijmegen		6500 AD Nijmegen	Fax: 31-24-360 19 99
The Netherlands			The Netherlands		info at xtdnet.nl