[Nlnog] 'banned' username lijst

Arjan van der Oest arjan at vanderoest.net
Thu Apr 3 14:34:13 UTC 2008

2008/4/3 Pim van Pelt <pim at ipng.nl>:

> Waarom zou je dat niet willen? Bedoel je in jouw eigen domain, of in
> hun eigen domain? Ik zou postmaster reserveren, maar verder niets.

De dienst zal onder een dienst-realm/domein in de markt worden gezet,
welke dus niet gelijk staat aan de bedrijfsnaam. Maar ik wil voorkomen
dat mensen zich gaan voordoen als bv info, sales, helpdesk etc.
Sowieso zal helpdesk al afgevangen worden uiteraard.

> Waarom niet? Als zij dat leuk vinden, waarom zou je dat dan niet doen?

Zie boven, om te voorkomen dat ze zich voor gaan doen als iemand die
namens het bedrijf spreekt.

> Ik zou helemaal niets verbieden. Wie ben ik om te bepalen wat mijn klanten
> willen gebruiken? Als zij het nodig vinden om een kwaliteits-uitvoerings-team
> te hebben, maar dat is te lang, vind ik kut at dienst.nl prima.

Omdat het slechte reclame is als iemand ergens kut at dienst.nl in de
openbaarheid brengt, het associeert je dienstnaam met iets wat je
misschien niet wilt. Stel je voor dat iemand hitler at dienst.nl gaat
gebruiken en dat op zn auto gaat plakken: lekkere reclame.

> Ik heb de mening (en dat heb ik altijd gehad) dat de ISP zelf een ander
> domein moet gebruiken dan hun klanten. Dit kan zijn pim at xs4all.net, of
> pim at admin.bit.nl, of andersom de klant een speciaal domain @user.bit.nl
> maar het delen van de namespace tussen klanten en medewerkers vind ik
> verwarrend en bij tijden slecht schalen. Zo was er een klant paul at bit.nl
> en er werkte een Paul bij BIT die weerd at bit.nl was, en je zou eens moeten
> tellen hoeveel mail onze klant kreeg die hij niet zou moeten hebben
> gekregen  :)

Ack, maar dat is dus al voorkomen door een hele aparte realm te creeeren.

> Trouwens, veel domeinen die ik ken hebben *@dienst.nl naar een pop of
> imap box. Dus lul@ en polpot@ en hitler@ werken toch al daar. Waarom
> zou je de moeite doen om iets tegen te houden?

De dienstrealm zal een realm zijn voor de hele dienst. Er is geen
sprake van subdomeinen zoals bv bij Demon het geval is. Een catchall
(voor zover mail onderdeel van de dienst gaat uitmaken) is dus niet
relevant.

Arjan