[Nlnog] 'banned' username lijst

Pim van Pelt pim at ipng.nl
Thu Apr 3 12:53:00 UTC 2008

On Thu, Apr 03, 2008 at 01:25:03PM +0200, Arjan van der Oest wrote:
| All,
|
| Ik vraag mij af iemand hier in het bezit is van een soort algemene
| lijst van usernames die je niet door je klanten zou willen laten
| registeren, ..
Waarom zou je dat niet willen? Bedoel je in jouw eigen domain, of in
hun eigen domain? Ik zou postmaster reserveren, maar verder niets.

| klanten geen usernames als 'sales at dienst.nl' (of helpdesk, info, root,
| postmaster, etc) ..
Waarom niet? Als zij dat leuk vinden, waarom zou je dat dan niet doen?

| wil laten registeren, ook al komen deze usernames op
| een realm die los staat van de bedrijfsnaam.
|
| Ik had hier ook met een collega een discussie over: hoe ver zou je
| hier in willen gaan? Zou je ook bijvoorbeeld hitler at dienst.nl willen
| verbieden? En zo ja, polpot at dienst? Gobels? De lijst van zeer
| bedenkelijke foute mensen is helaas erg groot. En nog een stap verder:
| wil je zaken als 'kut at dienst.nl" of "lul at dienst" blokkeren?
Ik zou helemaal niets verbieden. Wie ben ik om te bepalen wat mijn klanten
willen gebruiken? Als zij het nodig vinden om een kwaliteits-uitvoerings-team
te hebben, maar dat is te lang, vind ik kut at dienst.nl prima.

| Ergo : hoe gaan de mensen hier (die een automagische online
| subscription feature zonder menselijke interventie/controle) hiermee
| om?
Ik heb de mening (en dat heb ik altijd gehad) dat de ISP zelf een ander
domein moet gebruiken dan hun klanten. Dit kan zijn pim at xs4all.net, of
pim at admin.bit.nl, of andersom de klant een speciaal domain @user.bit.nl
maar het delen van de namespace tussen klanten en medewerkers vind ik
verwarrend en bij tijden slecht schalen. Zo was er een klant paul at bit.nl
en er werkte een Paul bij BIT die weerd at bit.nl was, en je zou eens moeten
tellen hoeveel mail onze klant kreeg die hij niet zou moeten hebben
gekregen  :)

Trouwens, veel domeinen die ik ken hebben *@dienst.nl naar een pop of
imap box. Dus lul@ en polpot@ en hitler@ werken toch al daar. Waarom
zou je de moeite doen om iets tegen te houden?

--
Pim van Pelt                 Email: pim at ipng.nl
http://www.ipng.nl/             IPv6 Deployment