[Nlnog] 'banned' username lijst

Arjan van der Oest arjan at vanderoest.net
Thu Apr 3 11:25:03 UTC 2008

All,

Ik vraag mij af iemand hier in het bezit is van een soort algemene
lijst van usernames die je niet door je klanten zou willen laten
registeren, for obvious reasons. Ik kan mij voorstellen dat ik mijn
klanten geen usernames als 'sales at dienst.nl' (of helpdesk, info, root,
postmaster, etc) wil laten registeren, ook al komen deze usernames op
een realm die los staat van de bedrijfsnaam.

Ik had hier ook met een collega een discussie over: hoe ver zou je
hier in willen gaan? Zou je ook bijvoorbeeld hitler at dienst.nl willen
verbieden? En zo ja, polpot at dienst? Gobels? De lijst van zeer
bedenkelijke foute mensen is helaas erg groot. En nog een stap verder:
wil je zaken als 'kut at dienst.nl" of "lul at dienst" blokkeren?

Ergo : hoe gaan de mensen hier (die een automagische online
subscription feature zonder menselijke interventie/controle) hiermee
om?

Arjan