[Nlnog] Hulp gezocht - aanzetten van single mode connectors

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Mon Jul 16 14:41:48 UTC 2007

Hey Alex,

On Jul 16, 2007, at 4:13 PM, Alex Bik wrote:

[...]

> Top! Ik heb wel een schaar :)

Goed!

> Tja, geen idee. Ik niet iig, daarom kampeer ik ook niet zo vaak :D
>
> Ik kan splicen en - belangrijker nog - we hebben hier een splicer
> tegenwoordig. Demping kan ik ook meten voor je (geen OTDR, alleen
> lichtsterkte).

OTDR-meter hebben wij dan wel weer.

> Is dat die hele rol nog trouwens? Die was toch in 2 stukken geknipt?

Het gaat om het 2km stuk dat verkocht is aan Rent-A-Lan en die willen
het wel weer verkopen.

> Anyway, ik heb eventueel woensdagavond wel tijd. Enig idee al hoe
> je het mechanisch af wilt werken? Een lade eraan ofzo?

Topietop! We moeten die slang uit Eindhoven halen en het is niet
zeker of dat lukt. Ik neem dan een OTDR meter, twee lades mee en wat
spul om eraan te splicen mee.

Het gaat overigens alleen om het meten. Op het terrein hakken we het
ding in stukken om langs de belangrijke bunkers en datenklos te
leggen. Aldaar hebben we een Faser-Duitser met een splicer en de hele
reut.

Groeten, Arien