[Nlnog] Hulp gezocht - aanzetten van single mode connectors

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Jul 16 14:13:54 UTC 2007

On Mon, 16 Jul 2007, Arien Vijn wrote:

> Voor het komende CCC camp (https://events.ccc.de/camp/2007/Intro/)
> zoeken we iemand die een zestiental connectors (SC/PC of LC/PC) aan de
> oude What The Hack Fiber zou kunnen zetten. Liefst deze week en nog
> liever goedkoop :)

> Als het makkelijker is heb ik ook nog wel wat patch fiber met
> connectors die eraan gespilde mogen worden.

Top! Ik heb wel een schaar :)

> Dan kunnen we dat eind kunnen meten. As het ding niet meer goed is
> moeten we namelijk rap nieuwe fiber kopen want wie kan er vandaag de
> dag nog kamperen zonder 10GE op de camping.

Tja, geen idee. Ik niet iig, daarom kampeer ik ook niet zo vaak :D

Ik kan splicen en - belangrijker nog - we hebben hier een splicer
tegenwoordig. Demping kan ik ook meten voor je (geen OTDR, alleen
lichtsterkte).

Is dat die hele rol nog trouwens? Die was toch in 2 stukken geknipt?

Anyway, ik heb eventueel woensdagavond wel tijd. Enig idee al hoe je het
mechanisch af wilt werken? Een lade eraan ofzo?

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE