[Nlnog] DNS software

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Thu May 18 08:57:30 UTC 2006

> [...]
> de lijst maakt, hoe harder het CPU gebruik gaat stijgen, en het probleem
> wordt niet opgelost op een drukke resolver IMO. Bij 2000 worden bij hoge
> queryload (hoog is in mijn ogen >1kqps) veel queries tientallen
> milliseconden langer dan strict noodzakelijk, omdat alle operaties op
> inkomende en uitgaande queries dan lineair door die lijst moeten lopen
> en de complexiteit O(^2) maakt (1000qps * avg(2000)) is al gauw > 1M
> iteraties per seconde, terwijl dit heel prima ook O(1) kan en lineair
> groeit bij queryload in plaats van exponentieel. Kun je het hier mee

Natuurlijk, maar uit je reply maakte ik op dat je nog op de default 200
zou zitten.
En zeker, als je array groter wordt wil/moet je slimmer dan lineair
zoeken, het is alleen meer implementatie werk dan simpelweg de limiet van
200 verhogen.
Mijn natte vinger gok was (en is) dat voor orde 1000 qps , array van 1000
en een beetje stevige server lineair nog wel acceptabel is.
En in elk geval de moeite van het proberen waard.

> Thanks for the tip, maar dat gaat 'm niet worden vrees ik.

tsja, als je de simpele inkoppertjes al gehad hebt wordt het echt werk :-)

Boudewijn