[Nlnog] Contact bij Rokscom/Iqarus?

Raymond Dijkxhoorn raymond at prolocation.net
Fri Mar 31 08:43:52 UTC 2006

Hi!

> Ik heb je hierover op 19-3 een mail gestuurt en zojuist telefonisch
> contact met je proberen te krijgen.

En dat is inmiddels gelukt! Bedankt voor je uitleg.

> Via ons netwerk wordt TCP/25 gefiltert en we accepteren de
> desbetreffende prefixen ook niet meer van AS29073.
> Op verdere stappen kan ik publiekelijk niet in gaan, maar dat we hard
> bezig zijn om te kijken hoe we van deze problemen af kunnen komen kan ik
> je verzekeren.
> Onze filters hebben helaas weinig zin, aangezien de desbetreffende
> partij ook verbonden is met Level(3) en Cogent.

Prima. We zullen dus moeten afwachten tot er duidelijkheid is omtrent
Iqarus.

> person:         Reinier van Eeden
> address:        Archangelkade 1-3
> address:        1013 BE  Amsterdam
> mnt-by:         IQARUS-MNT
> e-mail:         r.eeden at nl.iqarus.com
> phone:          +31 64 607 11 12
> nic-hdl:        RvE16-RIPE
> source:         RIPE # Filtered

Tot die tijd droppen we de mails maar gewoon in SURBL, tot nu toe hebben
we 514 domeinen gevonden van zijn spammende klanten.

Iemand nog suggesties hoe dit juridisch aan te pakken zou zijn?

Zal eens bij SIDN polsen, klopt niks van hun contact gegevens...

Daniel (en Jan) in ieder geval bedankt voor de input, is een stuk
duidelijker nu.

Bye,
Raymond.