[Nlnog] secure server racks?

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Mar 21 20:56:33 UTC 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Jan Meijer wrote:

> Maar ehm, camera's, detectoren, regelunits om dat aan elkaar te
> knopen, wat gebruikt U daar voor?

Qua camera's gebruiken we gewoon standaard beveiligings camera's met
composite video uitgang. Als er geen bewegende beelden hoeven worden
bewaard sluiten we die aan op Axis video servertjes, als er wel beelden
moeten worden bewaard gebruiken we daar een harddisk recorder van Axis
voor. Inbraakdetectie en toegangscontrole zijn bij ons twee gescheiden
systemen. Netspanning enzo lezen we via SNMP uit de UPS-en. Temperatuur
bewaken we met een RMS van Infratec. Dat bestaat volgens mij niet meer,
maar je ziet de kastjes inmiddels van 1001 verschillende merken
verschijnen. Allemaal met een frontje wat qua indeling verdacht veel op
elkaar lijkt :)

In het nieuwe pand gaan we alles behalve inbraakdetectie, branddetectie
en -blussing, toegangscontrole en stroomvoorziening (koeling,
verwarming, luchtvochtigheid, water onder de vloer etc) meten en regelen
met een gebouwbeheersysteem van Priva. (www.priva.nl).

> Mwja, heb je ook wel weer 'n punt.  Morgen maar es doen.  Dankie!

You're welcome. Laat maar ff horen of je wat hebt kunnen vinden bij ze.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE