[Nlnog] secure server racks?

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Tue Mar 21 20:33:18 UTC 2006

On 21 mrt 2006, at 20:48, Jan Meijer wrote:

> Voor m'n Internetstemmen project (jawel) mag ik nu op zoek naar wat
> betere fysieke beveiliging.  Denk aan drie fysiek gescheiden
> lokaties waar ik gebruik maak van colocatie faciliteiten.

Akamai Technologies heeft laatst een eigen kast neergezet bij NIKHEF,
met cijfercode-slot enzo.  Geen schroeven (duidelijk) zichtbaar aan
de buitenkant, en een camera aan de binnenkant.  (Hoe weet ik dat?
De deur stond op een avond open...)

Groeten,
--
Niels Bakker                                      Tel: +31 205 141 716
Amsterdam Internet Exchange                    Mobile: +31 651 902 772
http://www.ams-ix.net/                 E-mail: Niels.Bakker at ams-ix.net