[Nlnog] Annex-a router op Annex-b lijn

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Wed Jan 25 18:28:08 UTC 2006

On Wed, 25 Jan 2006, Arjan van der Oest wrote:

> Even een vraag waar ik me nog nooit van heb afgevraagd wat voor kwaad het zou
> kunnen: als ik een annex-a router op een annex-b lijn hang: kan dat er voor
> zorgen dat de aangesloten PABX (nouja, een quattrovox) en de DSLAM kaart
> onherstelbaar verwoest?

Wij hebben drie quattrovoxen versleten. De eerste hield er vanzelf me op,
de twee gingen stuk naar een power outage van de centrale, en de derde
door gewoon de stekker van stopcontact te wisselen.  Die dingen gaan
stuk als er al alleen naar kijkt, dus als je er 50 volf doorheen gooit
zou het me niet verbazen dat het stuk is. Maar ook als de klant gewoon
een powercycle doet kan dat ook de oorzaak zijn geweest.

Paul